İlk adım, rakiplerinizi listelemeniz gerektiğidir. Çoğunun web sitesinde mutlu müşteri listesi veya referans listesi vardır. Bundan sonra, bu listelere bakmalı ve müşteri adaylarınızı bulmalısınız.
Bu işlem diğerlerinden biraz daha karmaşıktır. Çünkü bu insanları ürününüzü veya hizmetinizi satın almaya ikna etmeniz gerekiyor. Bir şirket için bu tür bir değişiklik yapmak, her zaman maliyetlidir. Onlara ürününüzün/hizmetinizin faydalarını ve olumlu farklılıklarını ve halihazırda sahip olduklarından ne kadar farklı olduğunu göstermelisiniz.
Neden müşteri adaylarını rakiplere göre segmente etmeliyiz?
- Rakiplerinizi ne tür müşterilerin tercih ettiğini anlamanıza yardımcı olur.
- Rakiplerinizi ve onların ürün ve hizmetlerini anlamanıza yardımcı olur.
- Rakiplerinizi bilmek sizi daha avantajlı kılar. Bu, rakiplerinizi ve müşterilerini anladığınızda, o müşterilerin acı noktalarını da anlayabileceğiniz anlamına gelir. Bu nedenle, ürününüzü veya hizmetinizi daha avantajlı hale getirmek için iyileştirebilirsiniz.