Müşteri Yaşam Döngüsü Aşamasına Göre Segmentasyon

Potansiyel bir müşterinin, gerçekten bizim müşterimiz olması için 5 adım vardır. Bu adımlar; müşteri adayı, nitelikli aday, fırsat, müşteri ve evangelist olmaktadır. Tüm bunları tek tek açıklayalım:

Müşteri Adayı (Lead): Henüz iletişime geçilmemiş müşteri adaylarıdır. Bu kişilerle hiçbir zaman iletişim kurmadık ve onlar da bize ulaşmadı. Bu noktada, sadece e-posta veya telefon numarası gibi iletişim bilgilerine sahibiz. Firmamız ve ürünlerimiz hakkında bilgilendirilmeye hazırdırlar. Onlara ürünlerimiz/şirketimiz hakkında e-postalar gönderebiliriz.

Nitelikli Müşteri Adayı (Qualified Lead) : Bu aşama, müşteri adaylarımızla iletişime geçtiğimiz ve bu müşteri adaylarının nitelikli müşteri adaylarına dönüştüğü aşamadır. Müşteri adayları ile iletişim kuruyoruz ve onları ürünlerimizle ilgilenip ilgilenmediklerine göre ayırıyoruz.

Fırsat (Opportunity) : Artık bu aşamada nitelikli adaylarımız fırsata dönüşüyor. Bu kişiler, bizim anlaşma yaptığımız ve ürünümüzü almak üzere olan kişilerdir. Örneğin, onlara bir fiyat teklif mektubu göndermiş olabilirsiniz ve bu konuyu düşünüyorlardır ve muhtemelen ürünümüzü satın alacaklardır. Bu noktadaki kişiler fırsat aşamasındadır.

Müşteri (Customer): Bu, potansiyel müşterimizin olmasını istediğimiz aşamadır. Artık bizim müşterimiz oldular, yani sözleşmeyi imzaladılar/ürünü satın aldılar.

Evangelist: Bu kişiler bizim yıldız müşterilerimizdir. Evangelistler, ürün/hizmetimizi her zaman arkadaşlarına ve ailelerine öneren müşterilerimizdir.

Bu, yaşam döngüsü aşamasına göre segmentasyondur ve bu süreç her zaman aynı şekilde ilerler.