Müşteri Adayı ve Müşteri Adayı Oluşturma Nedir?

E-posta pazarlamasında müşteri adayı (lead), daha önce hiç iletişim kurmadığımız potansiyel bir müşteri anlamına gelir. Müşteri adayı oluşturma, müşteri adaylarını bulmada uygulanan süreçtir.

Müşteri adayları, şirketimiz ve ürünlerimiz hakkında hiçbir bilgisi olmayan potansiyel müşterilerdir. Bu nedenle ilk izlenim çok önemlidir. Ama ondan önce soru şu ki, müşteri adaylarını nasıl bulacağız ve nasıl yeni müşteri adaylarını üretebiliriz? Potansiyel müşteri yaratmanın birçok farklı yolu vardır.

  1. Google Araması: Aradığınızı yazın ve arama tuşuna tıklayın. Ancak bu okyanusta yüzmek gibi olacaktır. Bu nedenle, hangi sektörün müşteri adaylarına odaklanmak istediğinize karar verdiğinizde, Google arama sonuçlarınızı daraltın. Sonuçları nasıl daraltırız? Google’da arama yaparken her zaman tırnak işaretleri kullanın. Bu sayede, sadece aradığınızı bulacaksınız.
  2. LinkedIn: Sosyal medya, potansiyel müşteri bulmak için mükemmel bir platformdur. LinkedIn, müşteri adaylarını bulmak için popüler sosyal medya platformlarından biridir.
  3. Facebook Grupları: LinkedIn gibi Facebook Grupları da potansiyel müşteri bulmak için harika platformlardır. Müşteri adaylarına ulaşmak için grubun üyelerine bakabilirsiniz.
  4. Kariyer Siteleri: Şirketlerin çoğu kariyer web sitelerinde iş ilanları yayınlamaktadır. Örneğin, Indeed,müşteri adaylarını bulmak için mükemmel bir kariyer sitesidir.